- PIHAK KAMI AKAN WHATSAP SETIAP PELANGGAN KAMI NO TRACKING PENGHANTARAN
- NO TRACKING DIGUNAKAN UNTUK MENYEMAK KEDUDUKAN BARANG YANG TELAH DI TEMPAH SAMA ADA TELAH TIBA DI TEMPAT ANDA ATAU BELUM
- SILA WHATSAP ATAU SMS KAMI SEKIRANYA KAMI TERLEPAS PANDANG UNTUK MEMBERIKAN ANDA NO TRACKING.
- SEKIRANYA TERDAPAT SEBARANG MASALAH BERKAITAN BARANG YANG DITEMPAH, SILA HUBUNGI KAMI SEGERA.
- JIKA MASALAH BERPUNCA DARI PIHAK KAMI SEPERTI TRACKING TIADA DALAM REKOD POSLAJU, PIHAK KAMI AKAN BERTANGGUNGJAWAB
- TETAPI SEKIRANYA TERDAPAT MASALAH SEPERTI KEHILANGAN BARANG DI PEJABAT POS KAWASAN ANDA ATAU BARANG LEWAT TIBA, KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB.
- SERVIS PENGHANTARAN BERGANTUNG KEPADA SERVIS POSLAJU DI KAWASAN ANDA
- UNTUK MENYEMAK NO TRACKING YANG TELAH DIBERIKAN, ANDA BOLEH LAWATI WEBSITE INI, MASUKKAN NO TRACKING YANG TELAH DIBERIKAN DAN TRACE KEDUDUKAN BARANG ANDA.
Semakan status atau tracking kiriman Pos Laju boleh dibuat secara online dan juga SMS.
Tracking number pada nota kiriman
Tracking Kiriman PosLaju Secara Online
Semakan status penghantaran boleh di buat di laman web Track & Trace Pos Laju, di pautan berikut:
Berikut adalah langkah-langkah menyemak status kiriman Pos Laju:
- Masukkan tracking number ke dalam kotak yang disediakan. Jangan jarakkan nombor.
- Tekan butang "TRACK".Keputusan semakan akan memaparkan status terkini bagi setiap item (tracking number) yang anda masukkan.
- Klik pada tracking number untuk melihat maklumat yang lebih lengkap. Ia akan memaparkan sejarah perjalanan kiriman tersebut dalam bentuk senarai tarikh, masa, proses/tindakan yang dilakukan terhadap kiriman serta lokasinya (di Pejabat Pos mana proses tersebut dilakukan).
Tracking Kiriman PosLaju Melalui SMS
Anda juga boleh menggunakan perkhidmatan SMS untuk check tracking number Pos Laju kiriman anda. Langkahnya seperti berikut:
- Taipkan:PL<jarak>[Tracking Number]Contoh: PL EF667590069MY
- Hantarkan SMS ke 33333
Hanya untuk pengguna Celcom, Maxis dan DiGi. RM 0.50 akan dicaj untuk setiap SMS.
No comments:
Post a Comment